Remont linii kolejowej Dębica – Mielec

Niemal 250 mln zł będzie kosztować rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew Narodowa – Mielec – Dębica.
Na 32-kilometrowym odcinku przebudowanych zostanie kilka stacji oraz przystanków pasażerskich.

 

Zły stan infrastruktury sprawił, że ruch na trasie Mielec – Dębica został zawieszony w 2009 roku. W ramach rewitalizacji na tym odcinku zostanie przebudowanych 9 stacji i przystanków kolejowych oraz 37 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 dużych mostów. Na Krajowy Program Kolejowy, rząd przeznaczył aż 67 miliardów złotych. Linia nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica wykorzystywana jest obecnie tylko w ruchu towarowym.

Rewitalizacja tej linii jest ważna dla całego regionu, również z punktu widzenia gospodarczego, – łączy bowiem dwie strefy ekonomiczne. Zmodernizowanych zostanie też 40 przejazdów kolejowych. Dzięki rewitalizacji trasy, pierwsze pociągi pasażerskie między Mielcem a Dębicą pojadą od grudnia 2020 r., z prędkością maksymalną 120 km/h a towarowe 70 km/h. Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 ma kosztować prawie 250 mln złotych. Inwestycja została dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego kwotą 166 mln zł.

Comments are closed.